Zapchany katalizator

2020-10-21

Zapchany katalizator






Skuteczne sposoby na wyczyszczenie oraz pozbycie się objawów zapchanego katalizatora

Zapchany katalizator



Zapchany katalizator


Zapchany katalizator to problem, z którym boryka się niejeden użytkownik Diesla. Zablokowanie drożności katalizatora występuje najczęściej wskutek niewłaściwego sposobu użytkowania samochodu lub w rezultacie stosowania paliwa wątpliwej jakości. Problemy z niesprawnym katalizatorem potrafią być na tyle poważne, że użytkownicy pojazdów wyposażonych w ten element zaczynają poszukiwać informacji na temat tego, co daje wycięcie katalizatora w Dieslu lub jak samemu zregenerować katalizator, żeby maksymalnie zredukować związane z nim koszty. Jeśli chodzi o uszkodzony katalizator, dźwięk pokruszonego lub przesuniętego wkładu potrafi bardzo szybko stać się uciążliwy. W naszym artykule podpowiadamy, jak postąpić, jeśli podejrzewamy awarię lub zapchanie katalizatora w samochodzie.

Jak jest żywotność katalizatora w Dieslu


Właściwie użytkowany katalizator w silniku wysokoprężnym potrafi przetrwać setki tysięcy kilometrów, zdarzają się jednak określone sytuacje, w których problemy z katalizatorem nawarstwiają się. Wśród możliwych kłopotów z tym elementem należy wymienić między innymi brak katalizatora. Skutki potrafią być opłakane, o czym można przekonać się zarówno podczas kontroli drogowej, jak i podczas badania technicznego pojazdu, w którym samochód nie będzie miał szansy na uzyskanie pozytywnego wyniku. Jeśli posiadamy katalizator w układzie wydechowym, problemem, który może występować, jest zapchany katalizator. Objawy (Diesel) sprowadzają się do znacznego pogorszenia mocy silnika, przez co samochód wykazuje spowolnione przyspieszanie, nierówną pracę jednostki napędowej czy też odczuwalne na biegu jałowym drgania pojazdu. Interesująca jest także relacja taka jak uszkodzony katalizator a spalanie. W rzeczy samej, usterka katalizatora może poskutkować zwiększonym poborem oleju napędowego, co oznacza dla nas większe wydatki. Wymienione przez nas skutki to tylko część problemów, jakie może przysporzyć nam zapchany katalizator. Co zrobić, aby pozbyć się tego typu kłopotów, a przede wszystkim ich przyczyn? Praktyczne wskazówki na temat tego, jak sprawdzić, czy katalizator jest pełny, jak zwalczyć hałas z katalizatora oraz czy samodzielna wymiana katalizatora jest możliwa i skuteczna, zawarliśmy w kolejnej części artykułu.

Katalizator | Proste rozwiązania problemów z katalizatorem


Zamiast zastanawiać się, jak wyciąć katalizator, warto zapoznać się z dostępną w naszym serwisie opcją, jaką jest czyszczenie katalizatora. Przypominamy, że praktyki takie jak wycinanie katalizatora lub wstawianie w miejsce katalizatora innych elementów (często spotykana jest strumienica zamiast katalizatora lub tłumik przelotowy zamiast katalizatora) to praktyki zabronione prawnie. Legalnym, bezpiecznym, skutecznym i efektywnym sposobem na zażegnanie problemów z katalizatorem samochodowym jest regeneracja katalizatora. Wykonanie jej samodzielnie w praktyce nie jest możliwe, ponieważ czyszczenie katalizatorów, a także filtrów DPF/FAP metodą termochemiczną wymaga zastosowania odpowiedniej aparatury, a także dedykowanego detergentu podawanego wraz z wodą w określonej temperaturze oraz pod odpowiednim ciśnieniem. Jeśli mamy zapchany katalizator, jak wyczyścić jego wnętrze – to najskuteczniejszy sposób. Dzięki właściwie przeprowadzonemu czyszczeniu nie musimy martwić się dłużej o zapchany katalizator, czy można jeździć z takim katalizatorem oraz jakie mogą być konsekwencje zarówno prawne, jak i mechaniczne. Warto mieć na uwadze możliwe korelacje typu zapchany katalizator a sonda lambda, a także zastanowić się nad tym, jak będzie pracować turbo bez katalizatora. Doskonale wiemy, jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany oraz w jaki sposób usunąć do 99% zanieczyszczeń z wnętrza katalizatora.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel