27 października 2021

Typowe usterki układu Common Rail

Awarie układu Common Rail to popularny problem miłośników Diesli z CR. Podpowiadamy, jak unikać przedwczesnego występowania typowych usterek oraz gdzie się kierować, gdy już wystąpią

Najbardziej typowe usterki dotyczące układu CR
Typowe usterki układu Common Rail

Jeśli zastanawiasz się, jakie są typowe usterki układu Common Rail, to świetnie trafiłeś, ponieważ ten artykuł poświęciliśmy właśnie tego typu tematyce. Skoncentrujemy się tutaj na zróżnicowanych kwestiach, między innymi na tym, co powoduje uszkodzenia układu wtryskowego, jakie są jego typowe usterki oraz w jaki sposób można uniknąć przedwcześnie pojawiających się problemów z układem Common Rail w silniku wysokoprężnym. Zapytaliśmy naszych specjalistów o to, czy można jeździć z uszkodzonym wtryskiem, ile kosztuje i ile trwa wymiana wtryskiwaczy, czy wymiana wtrysków to jedyna opcja oraz co zrobić, jeśli problemy dotyczą pompy wtryskowej. Sprawdź, jakie objawy ze strony układu Common Rail powinny Cię zaniepokoić oraz w jaki sposób skutecznie przeciwdziałać ich skutkom.

Problem z CR: Uszkodzony wtryskiwacz - Objawy - Diesel

Dopóki naszych Klientów nie spotkają problemy z wtryskiwaczami, zazwyczaj nawet nie zastanawiają się oni, co to znaczy, że wtryski leją, stukają lub klepią. Niezależnie od tego, jakie rodzaje wtryskiwaczy Diesla pracują w Twoim pojeździe, najbardziej zaszkodzić im może paliwo słabej jakości. Czy istnieje zatem uniwersalny sposób na lejące wtryski oraz na jakiekolwiek inne objawy wtryskiwaczy w silniku wysokoprężnym? Mając świadomość, ile kosztuje wymiana wtryskiwaczy w Dieslu, poszukiwania tańszych, lecz równie skutecznych opcji to częsta praktyka. Tym, ile kosztuje regeneracja wtryskiwaczy oraz jakie efekty przynosi, jeśli jest wykonana zgodnie ze standardami producentów wtrysków, warto zainteresować się już w chwili zakupu pojazdu z układem wtryskowym Common Rail. Zdajemy sobie sprawę z tego, że niewiele osób zajmuje się takimi kwestiami, dlatego sygnalizujemy, że znajomość typowych objawów awarii usterek Common Rail jest już koniecznością w chwili, gdy praca pojazdu zaczyna wyglądać inaczej niż zazwyczaj. Oznaki uszkodzonych wtrysków, tak samo jak objawy zabrudzonych wtryskiwaczy, jest stosunkowo łatwo rozpoznać. Ich występowanie sprowadza się do tego, że samochód wykazuje problemy z rozruchem jednostki napędowej, do tego wykazuje kłopoty z dynamicznym przyspieszaniem, a także szarpie zarówno podczas jazdy, jak i podczas pracy na biegu jałowym. Uspokajamy Was, wystąpienie tych symptomów nie zawsze sprowadza się do konieczności ich wymiany. Wiemy, że koszt regeneracji wtryskiwaczy jest dla Klientów naszego serwisu o wiele bardziej zachęcający niż cena, jaką trzeba zapłacić za wymianę wtryskiwaczy. Jeden czy wszystkie, jak je regenerować? Jeśli chodzi o układ zasilania paliwem Common Rail, profilaktycznie zalecamy regenerację, a w ostateczności wymianę całego kompletu wtrysków. Koszt wymiany wtryskiwaczy w Dieslu zależy oczywiście od tego, ile wtryskiwaczy ma silnik Diesla w naszym samochodzie – koszt będzie wzrastał wręcz proporcjonalnie do ich ilości.

Objawy problemów z wtryskiwaczami w Dieslu
Problem z CR: Uszkodzony wtryskiwacz | Objawy | Diesel

Wtryskiwaczy CR nie warto lekceważyć!

Mimo tego, że nasz nagłówek brzmi dość groźnie, radzimy się do niego zastosować, ponieważ Common Rail to źródło sporych wydatków dla nieuważnych kierowców. Jeśli poddajemy diagnostyce wtryskiwacze, warto również sprawdzić pompę wtryskową. Być może przyczyna usterki znajduje się właśnie po jej stronie, a niewykryta awaria pompy Common Rail może poskutkować tym, że nowe lub regenerowane wtryski na powrót zostaną uszkodzone. Jest to bardzo problematyczne, ponieważ ponownie należy sprawdzić wtryski, a wcześniej przeprowadzić demontaż wtryskiwaczy. Cena za przywrócenie sprawności w układzie wtryskowym mnoży się, z powrotem może wystąpić stukanie wtryskiwaczy i finalnie, wskutek nieowocnych napraw, możemy przekonać się na własnej skórze, ile wynosi koszt wymiany wtryskiwaczy w Dieslu. W kontekście możliwych usterek w systemie CR uwrażliwiamy na lejące wtryski. Skutki tej usterki najłatwiej przedstawić w postaci relacji takiej jak lejące wtryski a DPF lub lejące wtryski a turbina. Nieszczelności w układzie Common Rail, a zwłaszcza we wtryskiwaczach, skutkują występowaniem poważnych uszkodzeń wtórnych w innych podzespołach, co w dalszej perspektywie może prowadzić do konieczności regeneracji turbosprężarki samochodowej lub czyszczenia zapchanego filtra cząstek stałych DPF/FAP.

Skutki lekceważenia objawów wtryskiwaczy Common Rail
Wtryskiwaczy CR nie warto lekceważyć!