Pomoc

POMOC/FAQ


Gdzie szukać numeru wtrysku?

Numer wtryskiwacza jest umieszczony na tak zwanej tabliczce znamionowej, umieszczonej na każdym dopuszczonym do obrotu w Polsce towarze. Tabliczka znamionowa znajduje się najczęściej na korpusie wtryskiwacza lub w pobliżu króćca zasilającego wtryskiwacz i to właśnie tam należy jej szukać. Na tabliczce znamionowej wtryskiwacza, zwłaszcza Bosch, możemy znaleźć więcej niż jeden numer, jednak zawsze jeden z nich będzie numerem Bosch rozpoczynającym się od 0445 lub 0986. Numer taki należy wpisać w naszą wyszukiwarkę produktów, aby uzyskać dostęp do pełnej karty produktu – w tym: do jakich modeli pasuje wtryskiwacz, jaka jest jego dostępność i czy są dla tego numeru dostępne zamienniki.


Jak odpowiednio konserwować wtryskiwacz?

Z uwagi na fakt, że wtryskiwacze, należą do grupy najdelikatniejszych pracujących w silnikach elementów, trzeba odpowiednio o nie dbać, aby zapewnić im jak najdłuższą żywotność. Oprócz rozsądnej eksploatacji i dbania o poziom płynów w samochodzie można stosować oczyszczacze do wtryskiwaczy, na przykład firmy Liqui Moly. Są to związki chemiczne dodawane do paliwa, stosowane w celu lepszej ochrony silnika, podniesienia liczby cetanowej oleju napędowego i, oczywiście, najważniejsze usunięcia osadów z końcówek wtryskiwaczy. Jest to dobry sposób na opóźnienie zużycia wtryskiwaczy (pod warunkiem właściwego doboru środka), ponieważ umożliwia usunięcie na przykład zalegającej skrystalizowanej parafiny. Niemniej jednak nie usuwa opiłków, które są najczęstszą przyczyną uszkodzenia wtryskiwaczy, więc nie można gwarantować jego bezwzględnej skuteczności.


Jaka jest różnica między wtryskiwaczem używanym a regenerowanym?

Wtryskiwacze używane są to urządzenia wymontowane z silnika, na których nie były przeprowadzane żadne działania mające na celu przywrócenie ich fabrycznych parametrów. Wtryskiwacze używane nie są diagnozowane ani przygotowywane przed sprzedażą. Wtryskiwacze regenerowane fabrycznie, to takie wtryskiwacze, którym w procesie regeneracji przywrócono osiągi, z jakimi opuściły one fabrykę. Regeneracja obejmuje czyszczenie, wymianę zestawu naprawczego, testy na profesjonalnych maszynach przeznaczonych do diagnostyki wtryskiwaczy, ewentualne nadanie nowych kodów, przypisanie nowych numerów (zawsze jest różnica między numerem nowego a regenerowanego wtryskiwacza - nowy rozpoczyna się od numeru 0445, a regenerowany od 0986). Regenerowane wtryskiwacze można znaleźć w bazie danych Bosch Quality Scan. Regenerowane fabrycznie wtryskiwacze posiadają osiągi identyczne z nowymi i obejmuje je gwarancja taka sama jak na nowe.


Co oznacza parametr kodowania wtryskiwacza?

Kodowanie wtryskiwacza jest to odchylenie od standardowej zadanej dawki wtrysku, których zrównoważenie za zadanie ma sterownik silnika. Podczas regeneracji wtryskiwacza, na profesjonalnym stole probierczym sprawdza się dawki wtrysku w 5 różnych punktach symulowanej pracy wtryskiwacza, dzięki czemu sterownik silnika można zaprogramować, w sposób, aby równoważył odchylenia w celu zapewnienia właściwej pracy silnika. Przyjęte parametry pracy przez sterownik są później kalibrowane przez sam sterownik na podstawie odczytów z czujników. Cały proces jest nazywany kodowaniem IMA.


Jak dopasować wtryskiwacz do modelu pojazdu?

O dopasowywaniu wtryskiwacza nie może być mowy, ponieważ do każdego modelu silnika dedykowany jest konkretny, unikatowy wtryskiwacz. Jedyną formą alternatywy, na którą możemy się decydować, jest wybór nowego lub regenerowanego fabrycznie wtryskiwacza – różnią się one od siebie jedynie numerem. Jeśli masz problem z doborem wtryskiwacza, skorzystaj z naszej wyszukiwarki – wprowadź model samochodu, model silnika, lub przeglądnij naszą bazę samochodów i znajdź swój własny – nasz system sam dobierze dla Ciebie odpowiedni wtryskiwacz.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel