Objawy uszkodzonej pompy paliwa. Pompy wstępne i wysokiego ciśnienia Common Rail oraz pompy jednostkowe PLD.

2018-06-11

Różne typy pomp w silnikach diesla - pompy wysokiego ciśnienia, pompy wstępne i pompy jednostkowe PLD




Typowe usterki pompy paliwa

Każdy kierowca wie, jak ważną kwestię stanowi sprawny pojazd. Poruszanie się uszkodzonym samochodem jest nie tylko niebezpieczne dla uczestników ruchu drogowego, ale także niekomfortowe dla samych użytkowników – osoby siedzącej za kółkiem, jak i pasażerów odczuwających skutki awarii pompy paliwa. Do najczęstszych usterek należy brak pracy silnika. Trudny rozruch powoduje, że nie następuje spalanie. Silnik coraz częściej gaśnie nawet wtedy, gdy pedał gazu jest wciśnięty, a zmniejszona ilość przepływu paliwa powoduje szarpanie silnika i nieprawidłowe dźwięki, jakie są nieprzyjemne dla ucha.



Pompa wysokiego ciśnienia firmy Bosch model CP3 - rzut z przodu

Pompa wysokiego ciśnienia Common Rail Bosch CP3



Inne objawy uszkodzonej pompy paliwa


Uszkodzenie może również wynikać z zanieczyszczeń. Opiłkująca pompa wstępna działa nieprawidłowo, nie służy jej również rdza oraz liczne osady. W takich sytuacjach konieczna jestregeneracja pompy paliwa pozwalająca zachować komfort jazdy oraz sprawność całego układu. Zwykle zadajemy sobie pytanie, czy można naprawić pompę paliwa czy trzeba zdecydować się na jej wymianę. Zarówno jedna, jak i druga propozycja jest równie korzystna dla właściciela pojazdu, a wybór zależy wyłącznie od osobistych upodobań oraz możliwości finansowych. Pompa pomocnicza dostarcza paliwa do układu zasilania, dlatego odgrywa ważną rolę w każdym pojeździe. Trzeba zadbać o to, aby nie zbierał się w niej brud, który utrudni prawidłową pracę.




Nowa pompa Common Rail w sklepie

Pompa wysokiego ciśnienia Common rail



Naprawa lub wymiana elementów układu zasilania silników


Warto znać koszty, jakie poniesiemy w ramach naprawy mechanizmu. Jednym z elementów jest pompa wysokiego ciśnienia Common Rail – cena jest na tyle korzystna, że można zdecydować się na całkowitą wymianę układu zasilania silnika. Równie opłacalną jest naprawa pompy wysokiego ciśnienia. Regeneracja pompy paliwa przywróci jakość i efektywność pracy całego mechanizmu, dzięki czemu zwiększy się komfort jazdy oraz bezpieczeństwo. W ten sposób zyskamy większe osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa, a emisja szkodliwych substancji do atmosfery zostanie zminimalizowana.




Pompa wysokiego ciśnienia firmy Bosch model CP3 - rzut z przodu

Pompa Common Rail Bosch CP3



Gdzie kupić elementy układu paliwowego?



Istotną kwestię stanowi zastosowanie pomp jednostkowych PLD. Mogą z powodzeniem zastępować pompowtryskiwacze i Common Rail. Są to układy zasilające silniki aut jeżdżących po drogach. W sklepach z częściami samochodowymi dostępna jest pompa wysokiego ciśnienia Common Rail – cena jest adekwatna do jakości oraz roli, jaką spełnia ten element układu w całym mechanizmie samochodowym. Nie zawsze konieczna jest wymiana całego układu zasilania silnika, niekiedy naprawa pompy wysokiego ciśnienia skutecznie rozwiąże problem gasnącego samochodu czy szarpania podczas ruszania i zmiany biegów.



Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel