14 lipca 2021

Nowinki Motoryzacyjne 2017 - Świat Diesla

Po kapryśnej wiośnie przyszedł maj wprost wyjęty z piosenek Maryli Rodowicz, a my powoli docieramy do półmetka roku 2017. Skoro połowa za nami, warto spojrzeć wstecz i rzucić okiem na nowości roku 2017, czyli czym tym razem zaskoczył nas rynek motoryzacyjny. Wydarzeń nie brakowało – 87 Targi Genewa Motor Show, miesiąc później Poznań MS, Porsche wypuściło drugą Panamerę, Ferrari Superfasta. Jest o czym mówić i co analizować. Rzućmy okiem bliżej. Zapraszam.


Genewa – Poznań – świat

Najlepszym sposobem na reklamę swojej marki samochodów jest udział w imprezach. Piękne kobiety, superszybkie samochody, a wszystko w otoczce szwajcarskiego smaku w stolicy jednego z najbogatszych krajów świata. Nie lada gratka dla wszystkich miłośników motoryzacji i samochodów. Wśród premier, które miały swoje miejsce właśnie na targach w Genewie, można wymienić super-samochody, takie jak Ferrari Superfast, Porsche Panamera Sport Turismo, Aston Martin Valkyrie - prawdopodobnie ostatnie wolnossące Ferrari V12, najszybszy diesel na świecie i najmłodsze, a jednocześnie najszybsze dziecko Aston Martina. Było na co popatrzeć. Na targach ogłoszono również rozwiązanie konkursu na auto roku, którym został Peugeot 3008. Prócz tego podane do wiadomości zostały badania rynku z pierwszego kwartału 2017. Nieprzerwanie od 2004 na szczycie listy najpopularniejszych na świecie samochodów króluje Toyota Corolla. Zdecydowana hossa Hondy, z ponad 30% wzrostem sprzedaży modelu Civic i niemal 15% wzrostem zainteresowania modelem CR-V. Najprężniej rozwijającym się rynkiem sprzedaży nowych samochodów jest segment SUV-ów, a największą bessę zanotował VW. Czemu w sumie nie sposób się dziwić, biorąc pod uwagę zamieszanie związane z Dieselgate. Tego samego typu największe w Polsce targi odbyły się w Poznaniu miesiąc po targach w Genewie. Nagrodę dla najlepszego stoiska zdobyło Audi z grupy VAG, prezentując między innymi model R8 Spyder. Porsche chwaliło się nową Panamerą, oficjalnie najszybszym dieslem na świecie oraz 3 generacją 911 GT. Pierwszy raz na polskich targach, na stoisku BMW można było znaleźć modele Alpiny – modyfikowanych BMW, a także hybrydę 5 serii – 530e iPerformance. Nie zabrakło Mercedesa, który ze zwykłą dla siebie nonszalancją zarezerwował ponad 2 tysiące metrów kwadratowych dla swoich AMG, nie tylko nowych, ale również zabytkowych modeli – można było zobaczyć Mercedesa 300 SEL AMG. Ze zbliżających się podobnych wydarzeń nie można nie wymienić Concorso d’Eleganza Villa d’Este, który będzie miał swoje miejsce jeszcze w maju oraz Tokyo Motor Show, które odbyć się mają planowo w dniach od 27 października do 5 listopada.


Gaz do dechy!

Sezon w sektorze wyścigów samochodowych, a w szczególności zmagań wchodzących w skład World Rally Championship w pełni. Za nami już niemal połowa, a także powoli zbliża się wchodzący w skład klasyfikacji WRC Rajd Polski. Najsilniejsze drużyny i liczący się zawodnicy? Cóż, na pewno zaskakująca jest deklaracja 53 letniego Greka, Jourdana Serderidisa, o powrocie właśnie na Rajd Polski, w Citroenie DS3 WRC, którego pamiętamy z Rajdu Monte Carlo z rąk Craiga Breena. Warto również wspomnieć, że parę lat temu z tego samego samochodu korzystał Kimmi Raikonnen, a dwa lata później Robert Kubica, ze zmienioną specyfikacją z WRC na RRC. Tegoroczne zawody odbędą się wśród malowniczych moren polskiego pojezierza mazurskiego. Oesy w Wieliczkach i Starych Juchach mają najwięcej miejsc przeznaczonych dla kibiców, najbardziej widowiskowe popisy kierowców najprawdopodobniej zobaczymy w Świętajnie, Paprotkach i Chmielowie, gdzie jest największa liczba ramp, która zapewni widowisko niemal lotnicze. Dodatkowo organizatorzy zapewnili możliwość wynajęcia helikoptera do wygodniejszej obserwacji ścigających się załóg. Zapowiada się wyjątkowe wydarzenie zarówno kulturalne, jak i sportowe.