Jak sprawdzić wtryskiwacze Common Rail. Czy test przelewowy to już regeneracja?

2018-06-14

Sprawdzenie wtryskiwaczy Common Rail. Regeneracja wtryskiwaczy CR. Czy test przelewowy to już regeneracja?






Wtryskiwacze po sprawdzeniu i regeneracji na stole w pracowni

Jak sprawdzić wtryskiwacze Common Rail? Regeneracja wtryskiwaczy.



Rola wtryskiwaczy w silniku

Wtryskiwacze pełnią bardzo ważną rolę w samochodzie – odpowiadają za dostarczanie prawidłowego poziomu paliwa, a przy intensywnej eksploatacji silnika i nieumiejętnym korzystaniu z samochodu problemy mogą występować dość często. To najprecyzyjniejszy z układów, a tym samym najwrażliwszy. Pracuje w trudnych warunkach – wysokiej temperaturze, ciśnieniu, podlega obciążeniom mechanicznym, zjawiskom balistycznym, chemicznym i turbulentnemu przepływowi cieczy. Z tego powodu często występują awarie. Dlatego tak istotne jest, aby regularnie wykonywać test przelewowy wtryskiwaczy pomagający określić stan, w jakim znajduje się osprzęt. Cała procedura wykonywana jest przy użyciu stołu probierczego EPS 708.



Wtryskiwacze Common Rail po sprawdzeniu

Jak sprawdzić wtryskiwacze Common Rail?



Awaria wtryskiwaczy – objawy


Objawy uszkodzonych wtryskiwaczy są wystarczająco widoczne. Intensywne dymienie z wydechu oznacza niepełne spalanie oleju napędowego, gdzie zamiast dwutlenku węgla powstaje sadza barwiąca dym na czarno. To świadczy zwykle o zbyt dużej dawce wtrysku paliwa lub nieszczelnym/niedrożnym dolotem powietrza. Jeśli unosi się biały dym, możliwe, że w mieszance paliwowej pojawił się olej silnikowy. O zmianie zasięgu lub kąta wtrysku świadczyć może spadek osiągów. Inne objawy uszkodzenia – gdy samochódnie chce odpalić, zimny/ciepły silnik. Gdy zaistnieje taka sytuacja konieczna jest regeneracja wtryskiwaczy lub wymiana na nowe wtryskiwacze. Cena jest znacznie wyższa niż naprawa zepsutego osprzętu, ale gwarantuje większą żywotność, a w niektórych przypadkach jest nawet nieodzowna. Uszkodzone elementy można również oddać na skup, gdzie zostaną ponownie wykorzystane.




Wtryskiwacze elektromagnetyczne po przeprowadzeniu testu przelewowego

Jak sprawdzić wtryskiwacze Common Rail? Czy test przelewowy to już regeneracja?



Regeneracja wtryskiwaczy


Test przelewowy wtryskiwaczy pozwala zbadać parametry paliwowe, np. dawki paliwa względem komputerowej bazy danych. Podczas regeneracji zmienia się kod IMA, a test końcówki wtrysku to ostatni etap naprawy. Iglica uczestniczy we wtrysku paliwa do cylindrów, co powoduje, że jest niezbędnym elementem wyposażenia układu zasilania. Pomiar dawki powrotnej pozwala zdiagnozować część hydrauliczną. Przede wszystkim powinniśmy dokonywać częstych przeglądów, aby mieć pewność, że wtryskiwacze działają prawidłowo. Należy także wiedzieć, jak o nie dbać – używać wysokiej jakości paliwa bez domieszek wody i zanieczyszczeń, które są przyczyną erozji i uszkodzenia całego układu. Mimo rozsądnego użytkowania samochodu po przekroczeniu 150-200 tys. km przebiegu wtryskiwacze są wyeksploatowane i wymagają regeneracji. Dzięki niej będziemy mieli pewność sprawnego auta i bezpiecznej jazdy.




Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel